Diadora Sneakers voor dames en heren

Ben je op zoek naar een nieuw paartje Diadora sneakers? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij hebben een compleet overzicht gemaakt van Diadora sneakers voor dames en Diadora sneakers voor heren. Uiteraard scoor je bij ons ook de beste deals, check daarvoor de Diadora Sneakers in de sale.

De geschiedenis van Diadora en Diadora sneakers

Diadora is een van Europa's oudste sportkledingmerken. Het iconische bedrijf doet denken aan een tijdperk waarin Italië de sportkledingmarkt regeerde met bedrijven als Kappa, Fila en Lotto. Diadora is een merk dat veel gelukkige herinneringen brengt aan degenen die eind jaren 80 - begin jaren 2000 zijn opgegroeid.

Het verhaal van Diadora begint in 1948 in het naoorlogse Italië, toen Marcello Danieli besloot zijn eigen schoenenbedrijf op te richten nadat hij als jonge man al in de industrie had gewerkt. Na maanden van vallen en opstaan, brachten Danieli en zijn vrouw hun eerste lijn schoenen uit, wat gek genoeg een bergschoen was voor wandelaars en later door de bergpolitie. Na verloop van tijd werden deze laarzen bekend als de beste in hun klasse en tegen het einde van de jaren vijftig werden ze in heel Italië verkocht.

Ondanks de populariteit van zijn product, wist Danieli dat de verkoop van zo'n nicheproduct (wandelen was niet populair in de jaren vijftig) in één land hem niet rijk zou maken, dus begon hij zich te onderscheiden. Tijdens de economische hoogconjunctuur van de jaren zestig breidde Marcelo zijn winterassortiment uit om aan de vraag van de groeiende ski-industrie te voldoen door skischoenen en de eerste après-skischoenen ooit te produceren.

Door hun succes op de skimarkt werden er andere sporten gekozen om hun productrange uit te breiden, waaronder hardlopen en tennis. Hun filosofie was om klassiek Italiaans vakmanschap te gebruiken terwijl ze samenwerkten met professionals zoals 'Bjorn Borg' om de ontwikkeling van hun sneakers te bevorderen. Borg was een perfecte partner voor Diadora, hij was niet alleen goed in tennis, hij had ook flair. Zijn zeldzame combinatie van ongeëvenaarde prestaties (hij won Wimbledon 5 keer op rij) en unieke stijl zorgde ervoor dat mensen hun ogen niet van hem af konden houden. De samenwerking leidde tot de release van de "Borg Elite", een tennisschoen die uitgroeide tot een van de meest verkochte sneakers van de jaren 80. Populair in Amerika, Groot-Brittannië en Europa, markeerden de Borg Elite's het begin van een nieuw tijdperk, het was de eerste keer in de geschiedenis dat kinderen die nog nooit een bal in hun leven hadden geslagen, op een tennisschoen liepen.

Diadora Sneakers vandaag de dag

Sinds hun gloriedagen in de jaren 90, is Diadora gestaag achter de giganten van de Sneakerindustrie Nike en Adidas aangelopen. Diadora was echter nooit van plan om met deze bedrijven te concurreren. "Onze waarden zijn sport, onze authenticiteit en ons Italiaanse vakmanschap", zei CEO Enrico Polegato. Ze produceren nog steeds veel van hun sneakers in Italië, "werkend met de originele machines - de machines die dateren uit de jaren '80 of de jaren '90." Hun iconische ontwerpen worden vandaag de dag nog steeds erkend door de streetwear-community, met een reeks Europese collabs met o.a. Patta. Diadora is nu een geweldige optie voor diegenen die niet geïnteresseerd zijn in de mainstream mega merken en op zoek zijn naar een merk met persoonlijkheid en authenticiteit.